P3 Guld

Jag gillar de här grabbarna oerhört mycket! Att man kan göra så mycket med trummor och gitarr! Keep rockin säger jag bara!

Johnossi har av lyssnarna röstats fram som årets grupp. Andrea Flarup motiverar sin röst så här:

"Två personer. En stor scen. Trummor och Gitarr. De får mig att rysa. Rytmerna. Deras ansikten. Ja, allt. Deras musik får mig att känna mig levande, svävande och sprudlande lycklig."

Jag har väl redan nämnt att jag tycker Tove Styrke är grym? Om ni har missat det så kan jag säga igen att hon är stencool!

Succén för Tove Styrke fortsätter. P3-lyssnarna har röstat fram henne till årets nykomling. Så här lyder en motivering:

"Tove Styrke har förtjänat titeln årets nykomling för att hon gått ifrån att vara en typisk idol-artist till att bli en favorit för både kräsna kritiker och entusiastisk allmänhet."

De här var två av mina favoriter som vann ett pris. Andra jag hejjade på men som inte fick något var Hoffmaestro, Daniel Adams-Ray och Tallest man on earth(Jag gillar måånga fler av de nominerade också!). Sen så tycker jag också att Robyn förtjänade sina tre priser. Hon har haft ett bra år!

(source P3 guld)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0